Helsingin Sanomat 13.5.1995

Faksimainonta ärsyttää

Faksien yleistyminen on avannut uuden tien suoramarkkinoinnille. Tärkeiden lähetysten lomassa faksit tulostavat mainoksia urheiluvälineistä, pizzerioista ja laihdutusmenetelmistä. Tällainen mainostaminen on lähettäjän kannalta erittäin edullista, koska lähetys hoituu paikallispuhelun hinnalla ja tietokone tekee joukkolähetykset helpoiksi. Vastaanottajan kannalta faksimainonta on kuitenkin ärsyttävää, koska tulostus-, paperi- ym. kustannukset joutuu maksamaan itse -- puhumattakaan siitä, että aiheettomat mainokset pitävät linjan varattuna, jolloin tärkeät viestit saattavat jäädä saamatta. Tilanne on syytä saada hallintaan, ennen kuin sama mainostuskäytäntö leviää nopeasti yleistyvään sähköpostiin ja tietoverkkoihin.

<takaisin